Blog
בלוג מאמרים

באילו מקרים יש להתייעץ עם עו"ד משפחה?

12 מרץ, 2013 על ידי עו"ד אביבית מוסקוביץ

דיני משפחה נמנים בין הדינים המורכבים ביותר מעצם עיסוקם בענייני המעמד האישי, וכן גם בזכויות והחובות הנגזרות מחיי התא המשפחתי. מעצם מורכבותם המשפטית והשלכותיהם המהותיות בעיצוב עתידו של הפרט, קיימת חשיבות מכרעת בבחירת עורך דין הבקיא ברזי החוק עד לרמת השינוי הקל שבקלים. ייעוץ נכון, ברגע הנכון, עשוי להטות את הכף לטובתכם.

תחומי עיסוק

יש המייחסים את עיקר פועלו של עורך דין משפחה בניהול הליכי גירושין, אך האמת היא שתחת כנפיו מונחת אחריות גדולה בהרבה שגירושין רק חלק ממנה. עו"ד גירושין מוסמך לעסוק ב-קשת רחבה של נושאים שכולם מתנקזים לאותה נקודה עיקרית- הפונה ומעמדו האישי והמשפחתי.

בין הנושאים הנדונים-

  • גירושין. גישור, עריכת הסכמי גירושין, ייצוג בערכאות השונות, ניהול תיק גירושין על מכלול התביעות ( מזונות אשה וילדים, משמורת והסדרי ראייה, חלוקת רכוש וכיו"ב)
  • צוואות וירושות. עריכת צוואות, הגשת בקשה לצו ירושה או צו קיום צוואה, גישור ירושה וכו'.
  • עריכת הסכמים. עריכת הסכם ממון לעניין חלוקת הרכוש בעת פרידה ועריכת הסכמי גירושין.
  • אימוץ ואפוטרופסות. ליווי משפטי בכל פרוצדורת האימוץ והאפוטרופסות.
  • סכסוכים במסגרת התא המשפחתי. סכסוכים שמקורם בשותפויות עסקיות משפחתיות או בחובות כספיים.
  • סיוע בהשגת סעדים זמניים. עיקולים, צו עיכוב יציאה מהארץ, צווי מניעה וכיו"ב.

חשיבות הייעוץ
עו"ד משפחה איכותי מספק מענה אסטרטגי מהיר, ויפה שעה אחת קודם. אחת הדוגמאות הבולטות באה לידי ביטוי במרוץ הסמכויות. ברוב המקרים "קובע הטון" בהליכי הגירושין הוא הצד התובע בערכאה הרצויה לו, יחד עם זאת, לא כל אדם באמת יודע מה טוב עבורו. במצבים מעין אלו מומלץ לפנות לעו"ד הרבה לפני הצהרת כוונות ופנייה לערכאה רבנית או אזרחית, שכן "סוף מעשה במחשבה תחילה".
בנוסף, עו"ד משפחה פועל להגנת זכויות הלקוח, בין אם כשפועל כמגשר מטעמו, כשעורך את ההסכמים הנחוצים ו/או את כתב תביעתו. בעת הצורך, אף יפנה לבקשת סעדים זמניים כמו צווי הגנה ומניעה, עיקולים, וצו עיכוב יציאה מהארץ. ייעוץ משפטי על ידי מנוסה פירושו להתחיל הליך ברגל ימין.

Handle with care

פרטי התקשרות

שנתקדם יחד לצעד הבא?

    *שדה חובה

    מפת הגעה