Blog
בלוג מאמרים

הסכם קדם נישואין

14 אוקטובר, 2013 על ידי עו"ד אביבית מוסקוביץ

בעידן המודרני פסיעתו של כל זוג שלישי לחופתו מסתכמת בגירושים. הסיבות לכך הן רבות ושונות אך על מנת להימנע מהתחבטות בשאלת ה"למה", חשוב להקדים תרופה למכה ולמגן את עצמכם בפני כל תסריט אפשרי. רשת ההגנה הזו אמנם מוציאה מעט מהנופך הרומנטי של נישואין אך מכניסה בטחון, יציבות ואמון בין הצדדים החותמים על הסכמי ממון.

הסכם קדם נישואין – הסכם ממון

הסכם קדם נישואין מכיל ראייה עתידית המנסה למגר את תופעת סרבנות הגט ופירוק הנישואין בחופזה. הדבר מתבצע באמצעות מנגנון המזונות המוגדלים המהווים את לב ליבו של ההסכם. מזונות אלו חלים על בן הזוג המסרב להתגרש בפרק הזמן שהוגדר מראש ע"י הצדדים בהסכם. ניסוחו המורחב והמפורט ע"י עורך דין גירושין נועד להקנות לו תוקף משפטי והלכתי, ומימושו כולל-

  • קביעת גובה המזונות. כל צד מתחייב על סכומים גבוהים לחודש.
  • מועד החלת ההסכם. לאחר סך זמן שקובעים הצדדים מרגע שליחת הודעת הגירושין ע"י הצד שכנגד שבתומם בני הזוג עדיין מוגדרים נשואים. ייתכנו מקרים בהם ההתחייבות תכנס לתוקף לאחר פרק זמן ארוך יותר הנקבע מראש, זאת לאור דרישת הנתבע ל-שלום בית ושיקום הנישואין ע"י גורם מקצועי.
  • שליחת הודעה כתובה לבן הזוג ע"י הצד שחפץ בגירושין. מטרתה יידוע הצד שכנגד ברצון למימוש סעיף ההתחייבויות בהסכם.
  • עילות או תנאים לגירושין לשם החלתו.

הסכם ממון טרום נישואין

התקשרות חוזית- משפטית הנחתמת לפני החתונה ונערכת על ידי עו"ד דיני משפחה היא דרך יעילה "להניח את הקלפים על השולחן". הגורמים שהפכו את הסכם זה לפופולארי בחלוף השנים היא סטטיסטיקת הגירושין העגומה המולידה את הרצון במיגון עצמי, וכן גם עליית גיל הנישואין היוצר איחוד בין אנשים שכבר צברו הון ורכוש. יתרונות ההסכם באים לידי ביטוי בחסכון בזמן, אנרגיה ועלויות הנובעים מהליכים משפטיים מפרכים, הבטחת חלוקה הוגנת, ושימור הונו ורכושו של כל צד מפני חלוקה היות ואלו נצטברו לפני הנישואין. את ההסכם יש לאשר בפני ערכאה שיפוטית, כדוגמת בית המשפט למשפחה או בית הדין הרבני.

Handle with care

פרטי התקשרות

שנתקדם יחד לצעד הבא?

    *שדה חובה

    מפת הגעה