Blog
בלוג מאמרים

חלוקת משמורת ילדים בחגים

17 נובמבר, 2013 על ידי עו"ד אביבית מוסקוביץ

מאבקי משמורת בלתי פתורים, הסדרי ראייה חסרי פירוט או הסכמים שהינם "על הנייר" בלבד הם פתח לצרות, במיוחד בתקופת החגים. תקופה המהווה נדבך חשוב בחיי התא המשפחתי לפני הפירוק, וגם אחריו. אי לכך, שיתוף פעולה ואימוץ ראייה עתידית הם בגדר חובה בהסתגלות בני המשפחה למצב החדש. במילים אחרות, אין מקום לממטר האשמות ואף הזעקת גורמי שיטור ומשפט לשווא, על פני יצירת הסדר מפורט שיגן בראש ובראשונה על טובת ילדכם ויסייע לכם לשרוד את החגים בהנאה.

כיצד נוהגים ליישב את הסכסוך?

בעוד שישנם אנשים המנסים לגבש פתרון לסכסוך ביניהם, יש הפונים לסיועו של עורך דין גירושין מטעמם לשם הכרעה במחלוקת הספציפית. השורה התחתונה תהא- קבלת הפתרון המוצע או יישוב הסכסוך בין כותלי ביהמ"ש שעשוי להפנות את ההורים לאחת מיחידות הסיוע. במקרים קיצוניים, יש הפוסחים על אפשרות הגישור ופונים ישירות לגורמים משטרתיים תוך הגשת תלונה כנגד בן/ בת הזוג. בבסיס מקרים אלו עומדות אי הבנות בעניין השעה בה אמור ההורה להשיב את הילדים להורה האחר או אי הסכמה מוחלטת בדבר שהות הילד בחג עם ההורה האחר עד לכדי הפרת הסדרי ראייה בצורה בוטה.

אפשר גם אחרת!
על מנת לייצר רשת בטחון, יציבות ושייכות לילד החווה תהליך הסתגלות, חשוב לקבוע קווים ברורים לא רק לגבי משמורת ילדים, אלא גם בכל הנוגע להסדרי ראייה. איך עושים זאת?

  • עורכים הסדר מפורט ומדויק, ללא אפשרות לפרשנות זו או אחרת.
  • הוספת סעיף המורה על הפגנת גמישות האחד כלפי השני בכל הנוגע להסדר הראייה.
  • חלוקת זמן שוויונית של הילד עם כל אחד מהוריו במהלך החגים.
  • התחשבות בשוני בין ילד צעיר לבוגר מבחינת צרכיהם ופעולותיהם בימות החג, דהיינו, השתתפות בקייטנות, תנועות נוער, קורסים העשרה והשלמה לימודיים.
  • בהעדר הסדר מוסכם והנושא נדון בביהמ"ש / ביה"ד פקיד הסעד הממונה יסייע ביצירת חלוקה מפורטת של חופשות וחגים.
  • נמנעים בכל מחיר מעירוב הילדים במאבקי הכוחות בינכם. יש למנוע את חשיפת הילד לסכסוך, וכמובן, את מעורבותו הישירה.

עם קצת מאמץ אפשר להגיע להסדר ולחוות הורות משותפת בחגים גם לאחר גירושים במשפחה!

Handle with care

פרטי התקשרות

שנתקדם יחד לצעד הבא?

    *שדה חובה

    מפת הגעה