Blog
בלוג מאמרים

טיפים לבחירת עורך דין

12 מאי, 2013 על ידי עו"ד אביבית מוסקוביץ

הליך הגירושין מכיר למרבית הזוגות טריטוריה בלתי מוכרת, כזו המעלה אינספור דילמות ולחצים המצריכים את המענה המקצועי ביותר. על מנת ליהנות מאותו מענה נקודתי ואיכותי, אין להתפשר על נותן השרות. מיהו? עורך דין משפחה המתמחה בגירושין החל משלב בניית האסטרטגיה, דרך ייצוג בערכאות השונות ועד חתימת ההליכים.

איך בוחרים?
בחירת עו"ד משפחה המתמחה בגירושין מחייבת בחינה מעמיקה של מספר היבטים-

  • נעים מאוד. כימיה ויחסים בינאישיים הם א'-ב', במיוחד כשמדובר בהליך שאינו רק פורמאלי אלא גם רגשי. לכן, אם אינכם מרגישים בנוח להיפתח ולדבר עם עורך דינכם או נתקלים בקצרים בתקשורת, סימן שאינכם משדרים על אותו הגל, ועליכם למצוא אלטרנטיבה טובה יותר.
  • עלות לעומת תועלת. ישנם עורכי דין המעניקים סיוע משפטי במספר תחומים שאינם חופפים, וללא התמקצעות בתחום ספציפי. הדבר נובע מהתחרות האדירה על כל קליינט במדינה בה ישנם יותר עורכי דין מלקוחות. אחת הדרכים למשוך את הלקוח מגיעה בצורת מחירי ה"כלבו" הקורנים, שבאופן מיידי נראים כמו העסקה של חייכם אך עלולים לעלות לכם ביוקר בראייה עתידית. היות ומדובר בהליך "משנה חיים" בחרו עורך דין גירושין, גם אם עלות שרותיו תהא גבוהה יותר.
  • אסטרטגיה מנצחת ופתרונות יצירתיים. אסטרטגיה היא הבסיס לכל הליך גירושין. זו מייעצת על בחירת הערכאה המתאימה למטרותיכם (הרבנית או האזרחית), כיצד להתנהל במסגרתה, האם יש בסיס לפשרה ואם אין באיזה צעדים לנקוט וכיו"ב. למרות בניית האסטרטגיה תמיד יש מקום ליצירתיות כיוון שמדובר בהליך שאת כיוונו קשה לצפות. עו"ד המתאים עצמו לדינמיקה עשוי להתגלות כ-נכס אמיתי.
  • הידברות וייצוגיות. אחת מסגולותיו של עו"ד איכותי, היא היכולת להביא את הצדדים לכדי הידברות והסכם שישרת היטב את האינטרסים של הלקוח. בנוסף, ניסיון בייצוג בערכאות השונות הוא בגדר חובה, במיוחד בעניינים מורכבים כמו דיני משפחה הנהוגים בצורה שונה בערכאה הרבנית והאזרחית.
  • מי מנהל את התיק? הרצון לעבוד עם פירמה מסוימת נובע מהתרשמות מעורך הדין הספציפי עמו ניהלתם את פגישת הייעוץ. לכן, ודאו שהוא אכן מלווה אתכם בהליכים ולא עו"ד אחר ממשרדו.

Handle with care

פרטי התקשרות

שנתקדם יחד לצעד הבא?

    *שדה חובה

    מפת הגעה