Blog
בלוג מאמרים

כיצד לבחור עורך דין משפחה?

17 מאי, 2012 על ידי עו"ד אביבית מוסקוביץ

דיני משפחה מהווים תחום רגיש במיוחד בעולם המשפט בשל אופיים האישי והאמוציונאלי. מורכבותם מצריכה אישיות נעימה ואנושית המסוגלת לספק מענה מקצועי חסר פשרות, לעודד הידברות ולנהל מו"מ בצורה מהירה ועניינית. בין אם גירושין, צוואות, ירושות או אימוץ ילדים הביאו אתכם אל משרדו של עורך דין משפחה, לפניכם מספר טיפים שיסייעו לכם בביצוע הבחירה הנכונה.

בחירת משרד
בחירת עורך דין משפחה ממשרד המתמחה אך ורק בעניינים אלו, מקנה יתרון משמעותי ללקוח. יתרון שבא לידי ביטוי ברמת הבקיאות וההתעדכנות בשינויים החלים בחקיקה ובהלכות הנוגעות לתחום מורכב זה . הבנה זו תקצץ משמעותית את טווח החיפושים ותחסוך מכם זמן יקר במציאת המשרד האידיאלי.
לאחר ההתמקדות, הפנו את תשומת ליבכם לטיבו של נותן השרות. משרד מכובד, ששמו הולך לפניו, מחוייב גם למוניטין שלו, במיוחד כשהכלים הבוחנים אותו הם התקשורת והמדיה הוירטואלית. היו ערים לפרסומים ובדקו לעומק את אתרי התדמית של הפירמות השונות. באתרים אלו תיווכחו בטיבם של עורכי הדין מבחינת הכשרה מקצועית וניסיון, וכן גם במידע המפורט אודות מכלול השירותים הניתנים וטיבם, המלצותיהם של הלקוחות והפרסומים השונים בעיתונים ובטלוויזיה.

התרשמתם לטובה? קבעו פגישת ייעוץ!
ההמלצות שנתקבלו ממכרים כמו גם עיון מדוקדק ברשת מחייבים גיבוי על ידי פגישת ייעוץ מקדימה. זו תשלים את התמונה הכללית ותספק מענה איכותי על השאלות מהותיות הנוגעות לבעיה שהביאה אתכם לייעוץ. על מנת לנתב אתכם אל הצוות המתאים ולייצר עבורכם אסטרטגיה שתניב תוצאות מקסימאליות, עליכם להגיע אל פגישת הייעוץ מוכנים מראש. ההכנה כוללת לא רק רוגע וריכוז אלא גם הכנת מסמכים ועובדות, ואם ניתן, אף להביא לפגישה אדם שיכול לאמת את פרטי המקרה ולסייע בקבלת ההחלטות.
לאחר ההכנה, שימו לב לאופן התנהלות המשרד המקבל את פניכם. עמדת המזכירות היא החזית הראשונית בה תתקלו, במרבית המשרדים, לכל אורך ניהול התיק. ודאו כי הצוות האדמיניסטרטיבי מתייחס אליכם בצורה נעימה ומשביעת רצון. בפגישה עצמה, הציגו בצורה מפורטת את עיקרי הבעיה כמו גם את הראיות שיחזקו דבריכם, והיו קשובים להמלצותיו של עו"ד משפחה שיגדיר את זכויותיכם וחובותיכם ואת עיקרי האסטרטגיה הנחוצה.
אל תקלו ראש במידת בקיאותו ונכונותו לסייע לכם, וכמובן, בקיומה של כימיה חיובית ביניכם, שכן אלו אלמנטים קריטיים בבחירת עורך דין משפחה.

אל תהססו לברר

  • מהי הכשרתו המקצועית של עורך הדין. לימודיו של עורך דין לענייני משפחה אינם מסתיימים בתקופת התמחותו, זאת בשל הדינאמיקה והשינויים בהלכותיהם של בתי הדין הרבניים והאזרחיים. לכן, עו"ד איכותי הוא זה הבקיא בכל שינוי, אף הקליל שבפסיקה, וכזה המעמיק ידיעותיו בשינויים באמצעות השתלמויות מקצועיות.
  • למרות שעלות שרותיו של עו"ד משפחה מיומן ובעל ניסיון בטלה בשישים נוכח השפעתו המכרעת על תוצאות התיק, עדיין ישנו מקום לשאול מהו שכר הטרחה. ישנם משרדים הגובים שכר כולל ("גלובאלי"), לעומת אלו הגובים שכר פרוגרסיבי המושפע מסוגי ההליכים המאפיינים את התקדמות התיק או משכר בסיסי יחד עם תוספת עבור כל דיון.
  • לאחר שבררתם כי אכן עורך הדין שבחרתם ינהל את תיקכם ווידאתם מה כולל שכר טרחתו, חשוב לערוך הסכם שכר טרחה שיפרט על מה אתם עתידים לשלם לכל אורך הדרך.
    למידע על גירושים בהסכמה עם עורכת דין אביבית מוסקוביץ

 

Handle with care

פרטי התקשרות

שנתקדם יחד לצעד הבא?

    *שדה חובה

    מפת הגעה