Blog
בלוג מאמרים

מוני פנאן לא השאיר צוואה. מה יקרה עם העיזבון?

19 נובמבר, 2009 על ידי עו"ד אביבית מוסקוביץ

בגלובס פורסם כי רגב פנאן, בנו של מוני פנאן, נחקר במס הכנסה בנוגע לפרשת ה"בנק" הפרטי של אביו.

בקרוב יחקרו מקורבים נוספים של פנאן, ביניהם אחיינו, עזר גפני, שהיה יד ימינו. ישנם גורמים רבים המבקשים, בעקבות פתיחת החקירה, להגיע עם חומר ומידע שיש ברשותם ולחשוף אותו בפני חוקרי רשות מס ההכנסה.

לדברי גורמים המקורבים לחקירה, הם מתעניינים בעבירות שביצעו השחקנים. לדבריהם, "את מוני פנאן ממילא אי-אפשר להאשים אם יימצא כי יש עבירות פליליות. השחקנים מאוד מעניינים אותנו, אם אכן קיבלו ריבית במזומן בלי לשלם עליה מס".

משפחת פנאן הגישה לבית המשפט לענייני משפחה ברמת-גן בקשה למנות בדחיפות מנהל לעיזבון, משום שחלק מהנושים מאיימים עליהם בדרישה לקבל את כספם. האלמנה שרון פנאן והילדים לירון ורגב טוענים כי אינם יודעים דבר אודות רכושו של אביהם המנוח.

בעקבות הפרשה מתעוררות כמה שאלות:

מהו מנהל עיזבון ומתי צריך אותו?

כאשר אדם נפטר לעיתים יש צורך במינוי מנהל עיזבון, אשר ירכז את כלל עיזבונו של אותו אדם, ישלם את החובות לנושים, יעביר את הרכוש המגיע ליורשים וכו'. בדרך כלל ריבוי של חובות ו/ או ריבוי נכסים ו/או ריבוי יורשים יצריך מינוי מנהל עיזבון.

מהו התהליך של חלוקת הרכוש במידה ואין צוואה?

 

כאשר אין צוואה, יתחלק עיזבונו של הנפטר בהתאם לחוק. החוק החולש על עיזבונות הוא חוק הירושה התשכ"ה ואשר בהתאם אליו נקבע  אופן חלוקת רכוש כשאין צוואה לנפטר.

מה תפקידו של הרשם לענייני ירושה?

כאשר ישנה צוואה כדי שניתן יהיה  לפעול בהתאם אליה יש להגיש בקשה לצו קיום צוואה. כאשר אין צוואה וישנה חלוקת עיזבון בהתאם לחוק הרי שכדי לחלק בפועל את העיזבון יש להגיש בקשה לצו ירושה. בקשות אלו מוגשות לרשם לענייני ירושה והוא אשר מוציא את הצו, אלא, אם כן ישנם מתנגדים לבקשה אשר מגישים התנגדות.

פרשת מוני פנאן: בית המשפט יחליט

בנושא משפחת פנאן לא ניתן בשלב כה מוקדם להתנבא מה יפסוק בית המשפט לעניין טענתם כי לא ידעו על עסקיו. בית המשפט מטבע הדברים יבחן את  הראיות שיוצגו בפניו  ורק אז ניתן יהיה לקבוע אם עולה כי ידעו על עסקיו אם לאו.

Handle with care

פרטי התקשרות

שנתקדם יחד לצעד הבא?

    *שדה חובה

    מפת הגעה