Blog
בלוג מאמרים

צ'אט בפייסבוק – עילה לתביעת גירושין

9 ינואר, 2010 על ידי עו"ד אביבית מוסקוביץ

מאת עו"ד אביבית מוסקוביץ

הרשתות החברתיות ופייסבוק בראשן, שינו את חיינו. היום אנחנו יכולים להיות מעודכנים בכל צעד ושעל של חברינו, רחוקים כקרובים, ליצור חבריות אם אנשים שמעולם לא היינו פוגשים מחוץ לאינטרנט, לפתח קשרים עסקיים-מקצועיים – ואפילו להתאהב.

כן, להתאהב. 1 מכל 8 זוגות אמריקאים נשואים הכירו דרך הרשת והתופעה מתפשטת גם לכאן. אבל לפייסבוק יש גם את הצד השני. זוגות נשואים נכנעים לפעמים לפיתויים שנגלים לעיניהם מבעד המסך  – ומכאן, הדרך הגירושין היא קצרה.
לפי ידיעה שהתפרסמה באתר האינטרנט fudzilla (פודזילה)
לפי ידיעה שהתפרסמה באתר האינטרנט  fudzilla (פודזילה) עורכי דין לדיני אישיות בארה"ב טוענים כי כמעט אחת מכל 5 בקשות לגירושים, השתמשו בפייסבוק כעדות לחוסר נאמנות, פלירטוט או עילה אחרת. אלו שהגישו תביעת גירושין בדרך כלל טענו כי בן או בת הזוג ביצעו ברשת "שיחות לא נאותות בעלות אופן מיני שלא היו צריכות לקרות".

אחד מעורכי הדין שרואיינו לכתבה סיפר: "כשהחלטתי לבדוק כמה שכיחה התופעה, מצאתי כי כמעט 20% מהבקשות לגט כללו התייחסות לפייסבוק".

צ'אט אינטרנטי – ראיה בבית הדין הרבני ובבית המשפט לדיני משפחה

אני יכולה להעיד על עצמי כי טיפלתי כבר בתיקי גירושין רבים, אשר הינם תוצר של בגידה אינטרנטית, לרבות בגידה שהחלה באינטרנט ונרקמה לרומן אמיתי במציאות.

לא אחת קורה כי הצד הבוגד סבור כי הנבגד שרוי בתרדמת ומרשה לעצמו להיחשף באינטרנט בצורה לרבות צילומי פנים ולרבות תמונות ערום וכד'. גם אם הצד הבוגד לא נתפס ע"י בן זוגו, הרי שכמובן הוא חשוף לכל מכריו וכך דרכם לא אחת מגיע דבר הבגידה לאוזניי בני הזוג.

ראיה אינטרנטית קבילה או עבירה על חוק הגנת הפרטיות?

אנחנו נמצאים בעידן מודרני ואפילו המוסדות המשפטיים השמרנים כבר מכירים בחיזור האינטרנטי. וכיום, הן בבית המשפט לענייני משפחה והן בבית הדין הרבני,  צ'ט אינטרנטי יהווה ראיה טובה ביותר באמצעותה ניתן להוכיח בגידה.

בהקשר שלא "ראייה אינטרנטית", יש לבדוק היטב כי בהשגתה לא חלה עבירה על חוק הגנת הפרטיות. חדירה למייל פרטי עשוייה בהחלט לסייע לטוען אותה ובהחלט יחול איסור על הצגת הראיה, מה גם שיש לכך משמעות נוספת במישור הפלילי ומי שעובר עבירה שכזו עשוי להיות צפוי למאסר בהתאם לחוק.

מאת עו"ד אביבית מוסקוביץ

Handle with care

פרטי התקשרות

שנתקדם יחד לצעד הבא?

    *שדה חובה

    מפת הגעה