Blog
בלוג מאמרים

הליכי גירושין בישראל

19 מאי, 2013 על ידי עו"ד אביבית מוסקוביץ

כל זוג שלישי בישראל מוצא עצמו על מפתנו של ביה"ד הרבני מתוך הבנה אחת- גירושין עדיפים על פני המצב הקיים. אותו "מצב קיים" יכול להתפרש על סקאלה רחבה במיוחד של פערים בלתי ניתנים לגישור המביאים לפירוקו של התא המשפחתי. היות ומאחורי הסטטיסטיקה עומדים בני אדם החווים תהליך אמוציונלי, משנה חיים, מוטב לעבור אותו יד ביד עם גורם מקצועי, מנוסה, וכמובן, אנושי.
במשרד עורכי דין ונוטריון אביבית מוסקוביץ תקבלו את המעטפת הייצוגית המנוסה ביותר, כשמאחוריה עומדים שנים של ניסיון והצלחה באלפי תיקי גירושין, אף באלו שהוגדרו כ"מבוי סתום".

אלפים בחרו נכון, מדוע?

גירושין הם הרבה מעבר למתן גט, חלוקת רכוש או קביעת גובה המזונות שכן מדובר ב"דלת" שתוביל אתכם לפרק ב' בחייכם. על מנת לאפשר את צאתכם בשלום קיימת חשיבות לנקוט באסטרטגיה עם ראייה עתידית שתאפשר לכם לחיות עם המצב החדש במקום לקרוס תחתיו.
משרדנו מתעסק ב-
√        הכנת הלקוח בכל היבט הנוגע לתיקו לשם מיגור חרדת ההיכרות הראשונית עם המערך המשפטי.
√        מקצועיות!!! משרדנו בעל ניסיון רב בדיני משפחה עד לרמת השינוי הקל שבקלים ברמת החקיקה והפסיקה.
√        יצירת בסיס מהימן ונוח להידברות בין הצדדים ובין עורך הדין ללקוח.
√        בניית אסטרטגיה מנצחת על סמך נתוני התיק.
√        ייעוץ בבחירת הערכאה שתשרת נאמנה את מטרותיו של הלקוח.
√        זמינות ללקוח ושיתופו בכל פרט בתיקו.
√        עורכי דין בעלי אוריינטציה גישורית המסייעים בגיבוש הסכם בהינתן האופציה.

התחלת התהליך- הגשת כתב תביעה

גירושים הם תהליך המתחיל בהגשת כתב תביעה אחד או כמה תביעות להכרעת בית משפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני. בתחילה, פונים אל עורך דין גירושין המתעסק בדיני משפחה לשם ניסוח כתב התביעה, צרוף החומר הרלוונטי, מילוי הטפסים המתאימים, חתימה על תצהיר והגשת התביעה במזכירות בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני המתאימים מבחינת הסמכות המקומית.
בכתב התביעה קיימת חשיבות מכרעת בפירוט הרקע לסכסוך גירושים והעלאת עמדתם ודרישותיהם של התובעים. בתום התהליך, כתב התביעה מוגש במזכירות בית המשפט בית הדין ולאחר תשלום האגרה המתאימה, כתב התביעה נמסר במסירה אישית אל הצד שכנגד אשר חותם על אישור מסירה מתאים.
כמובן, שאם הרצון בגירושין הוא משותף, עומדת בפניכם אופציה להגשת בקשת גירושים משותפת. במקרים אלו ההליך יהיה הרבה יותר מהיר, כיוון שלא יהיה צורך בהוכחת עילות גירושים על פי הדין.

קבלתי כתב תביעה- מה עושים?

לאחר קבלת כתב התביעה בנושא גירושים ו/או תביעות אחרות, עליכם לפעול במהירות על מנת למצוא מענה כנגד כל סעיף וסעיף. אם מדובר בתביעת מזונות יש להגיש כתב הגנה תוך 15 יום, וביתר התביעות יש לתת מענה תוך 30 ימים (זאת בבית המשפט).

במהלך התקופה המדוברת יש לערוך תשובה (בבית המשפט) לתביעת המזונות וליתר התביעות, במסגרת מסמך משפטי הנקרא 'כתב הגנה'. יש להגיש כתב הגנה נפרד לכל תביעה שנתקבלה. כתב ההגנה אמור להכיל את כל המידע והמסמכים שיאפשרו לבית המשפט להבין היטב את עמדתכם ולקבל את גרסתכם.

אם לא יוגש כתב הגנה במועד הנקוב, ללא קבלת ארכה מתאימה מעורך הדין של הצד שכנגד או מבית המשפט, יהיה הדבר לרעתכם שכן ניתן יהיה לבקש פסק דין על סמך כתבי התביעה לרבות בנושא גירושין מבלי שבית המשפט יהא מודע לגרסתכם.

עומדים בפני גירושים? אל תעברו את זה לבד!

משרד עו"ד אביבית מוסקוביץ' בעל ניסיון בהליכי גירושים וילווה אתכם ברגעים הקשים בעזרת ניסיון רב ויחס אישי.

פנו אלינו עוד היום!

Handle with care

פרטי התקשרות

שנתקדם יחד לצעד הבא?

    *שדה חובה

    מפת הגעה