איכות חיים לאחר גירושין

גירושין הם שעור רב משקל שאת הלקח שלו יש להפנים, ליישם ולצמוח ממנו. רגשות האבל אותם חווים רבים מ-המתגרשים, הינם טבעיים לחלוטין, אך כדי להתחיל לבנות ולהיבנות מחדש, יש להתעלות על תחושת ה"אני לבד" ו-"איך זה קרה לי " ולהתחיל לפעול. איך עושים זאת? מתחילים בהסרת תחושת הקלון והכישלון, מעריכים מחדש את סדרי העדיפויות, משמרים קשרים מטיבים ותומכים והופכים את החסרון ליתרון.

מפסיקים להרגיש חריגים בנוף!

בקרב מתגרשים רבים מקננת התחושה כי גירושין מהווים מעין אות קין, דבר כשלעצמו מפליא בחברה בה כל זוג שלישי מוצא עצמו על מפתן הרבנות. הפתרון- לשלוט במקום להישלט על ידי התחושות!

  • עושים סדר בחיים. אם הצלחתם לשרוד את הלחץ של הליך הגירושין, הניירת והמטלות הנערמות, תוכלו לגבור על כל בעיה שתצוץ בחיי הרווקות המחודשת באמצעות יצירת סדרי עדיפויות. יחד עם זאת, היו גמישים עם הלו"ז שיצרתם, במיוחד כשמעורבים גם הילדים המשותפים.
  • לא מתגרשים מהמשפחה. גירושין לעתים יוצרים "מחנות", אך אם נרקמו יחסי ידידות טובים בין הגרוש למשפחת בת הזוג, וההפך, אין סיבה שקשר זה ינותק (למעט מקרים קיצוניים). אם מערכת היחסים בין בני הזוג עלתה על שרטון, אין זה אומר שכל הקשרים סביבם צריכים להינתק.
  • יש גם יתרונות? בהחלט!  תחושת התסכול שנובעת בעיקר בגירושין חד צדדיים היא בהחלט מובנת, היות ומדובר במצב כפוי. יחד עם זאת, התחושה חולפת כשמתמקדים בחצי הכוס המלאה. זו באה לידי ביטוי בבילוי רב יותר עם הילדים מאשר בכל שנות הנישואין גם יחד, מעבר ממצב של עקר/ת בית לבעל/ת קריירה מבוססת ומהנה, מרוויחים את האופקים בהיבט ההשכלתי, ולעתים אף מגלים פרטנר חדש לחיים.
  • יוצרים סביבה תומכת. נעזרתם בסיועו של עורכי דין משפחה לאורך ההליכים, אך המושג "תמיכה" אינו מסתיים בנקודה זו. בתום ההליכים הפורמליים צריכים להתמודד עם שינויים רבים כמו מעבר דירה, ניהול חשבון בנק נפרד ואפילו אם תחושת הבדידות הפתאומית. אל תהססו לבקש עזרה גם אם מדובר במטלות יומיומיות או פשוט לשבת ולפרוק את שעל ליבכם בקרב חבר או פסיכולוג.
0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.