Blog
בלוג מאמרים

גישה הוליסטית בגירושין

8 פברואר, 2018 על ידי עו"ד אביבית מוסקוביץ

לעתים נוטים לחשוב שתיק גירושין מתנהל בבית המשפט בלבד. במציאות העבודה מתרחשת בערוצים רבים, דורשת מגוון גדול של מיומנויות ובפרט עבודה מול מספר אנשי מקצוע מתחומים שונים.
אנשי המקצוע בהם עורך הדין נעזר מסייעים לו ליצור תמונה בהירה של המצב הכספי ופירוט הנכסים של המשפחה ושל ההתנהלות של בני הזוג בקשר בניהם.
אנו נעזרים בין השאר בבעלי המקצוע הבאים:

רואה חשבון

בתיקי גירושין יש צורך לחלק ולאזן את הנכסים והזכויות הסוציאליות של בני הזוג מתוך תשומת לב לאינטרסים של כל צד ולהתייחס לרכוש כגון תכניות חיסכון, קופות תגמולים, תיקי השקעות, ועוד.
לכך יש לצרף גם מרכיבים כמו מוניטין עסקי, הכנסות צפויות על פני שנים או כאלה שנצברו על ידי אחד מבני הזוג כאשר השני תרם לכך.

בתיקים רבים יש גם צורך לבחון שווי עסק וגם בהקשר זה נהוג למנות רואה חשבון על מנת לבצע את התחשיבים.
פעמים רבות מי מהצדדים שהינו בעלים של עסק ירצה לבדוק מבעוד מועד ובטרם ימנה בית המשפט רואה חשבון את השווי של העסק במטרה להיערך לסכומים שעליו יהיה לשלם
במקרה שכזה תעשה פנייה עצמאית שלא במסגרת ההליכים לרואה חשבון במטרה לבדוק את הנושא.

פסיכיאטר\פסיכולוג

מטבע הדברים הליכי גירושין, בין אם הם גירושין בהסכמה לבין לא הם אינם נעימים לאיש ולעתים מייצרים חרדה מצד העומדים בפני ההליך, בפרט כששאלות כבדות משקל על הפרק.
כך למשל, יאלץ המתגרש להתחבט בסוגיות הכרוכות בילדים, טובתם, כיצד לספר להם על הגירושין האם לספר לחברים או משפחה, כיצד להתמודד בערכאות השיפוטיות.

בהקשר זה חשוב מאוד להסתייע בפסיכולוג אשר יהיה האדם שיאסוף את המגרש וסייע לו עם ההתמודדויות.

לעתים דווקא נוצר צורך בטיפול רפואי שאז וודאי יהיה מקום גם להיוועצות עם פסיכיאטר.

אציין כי גורמים כמו פסיכולוג ופסיכיאטר אף הם מעורבים על ידי מינוי של בית משפט שעה שבית המשפט רוצה לבחון את המסוגלות ההורית, או אם קיימת מסוכנות מינית וכדומה.

חוקר פרטי

אין זה סוד שפעמים רבות עולה שד אצל מי מהצדדים שבן או בת הזוג מוליכים אותם שולל ומקיימים קשר רומנטי עם בני זוג נוספים ו\או מעלימים כספים מבני זוגם.
בהקשרים הללו ובנושאים אחרים יש משמעות כבירה לשיתופו של חוקר פרטי אשר יסייע בהבאת ראיות להליך.

גרפולוג

לעתים זיוף של כתב יד במסמך זה או אחר הנם על הפרק ועשויים להכריע נושאים משמעותיים הכרוכים ברכוש או כספים. במצב שכזה חוות דעת גרפולוגית עשויה להיות לעזר רב.

למעשה יש משמעות רבה בראיה הוליסטית בתוך תיקי גירושין שהרי מעבר לסכסוך בין בני הזוג מעורבים גם ילדים, כספים, רכוש ועוד.
אין ספק שתפיסה הוליסטית אשר מטפלת בכל נתבך באופן מקצועי וודאי תשפר את סיכויי ההצלחה של המתגרש וכמובן גם הדרך תהיה קלה וקצרה יותר.

Handle with care

פרטי התקשרות

שנתקדם יחד לצעד הבא?

    *שדה חובה

    מפת הגעה