התמודדות נפשית עם גירושין אגב בגידה

גירושין מהווים תהליך אמוציונלי, במיוחד כשהרקע לפרידה טמון בבגידה רומנטית. הבגידה יוצרת קרע עמוק במערכת היחסים שזוגות רבים אינם מצליחים לתקן, ובלית ברירה אף פונים לגירושין.
תחושת הבגידה, הצער, הפרת האמון וסיום הקשר באופן פתאומי יכולים בקלות להפוך את ההתמודדות עם המצב החדש לסיוט.
על מנת להתגבר על הטראומה ולצאת מחוזקים ממנה, קיימת חשיבות עליונה להפעיל שיקול דעת ולהתאזר בסבלנות.
כידוע, כל שינוי שלילי וקיצוני בעולם מגיע מהר וחולף באותה צורה, אך השינויים המטיבים הם אלו הנותרים לאורך זמן, למרות שמתרחשים לאט יותר.

מתחילים מחדש

בגידה אמנם כואבת אך היא הדבר האחרון שיעצור בעדכם מעיצוב פרק ב' חדש ומוצלח בחיים. איך עושים זאת?

  • מתעדים את התהליך

פסיכולוגים רבים ממליצים על ניהול יומן כאמצעי להתבטאות ותאור החוויות המלוות אתכם לכל אורך הגירושין ולאחריהם.
הכתיבה תאפשר לכם להתבטא ללא הגבלה או שיפוט מצד הסביבה. כך גם תוכלו לתעד את כל השלבים שעברתם עד התאוששת מלאה, כמו הכחשה, כעס וצער ולזהות דפוסי התנהגות שברצונכם לשנות.

  • יוצרים סביבה תומכת

יצירת רשת תמיכה המורכבת מבני משפחה, חברים ולעתים גם יועצים מקצועיים, הינה קריטית. 
אם עברתם ייעוץ זוגי, הרי שאותה אוטוריטה מקצועית יכולה לסייע לכם גם בנפרד, לאחר תהליך גירושין. קבלת סיוע מגורמים מוכרים יכולה רק להטיב עמכם, שכן הם אלו שלא יהססו להזכיר לכם את מעלותיכם כבני אדם.
בנוסף, הצטרפות לקבוצת תמיכה עם אנשים שחוו והתגברו על קושי דומה תספק לכם מגוון נקודות מבט וכיוונים שטרם  חקרתם.

  •  מחזקים את הביטחון העצמי

בגידה וגירושין הם מיקס שיכול לפגוע בביטחון העצמי של כל אדם, שכן בקלות יכולים להפשיט את האדם מכל תחושת ערך וחשיבות עצמית. על מנת לאשר מחדש את המעלות הטמונות בכם, התחילו בקטן.
צרו תזכורות חיוביות ופזרו אותן ברחבי הבית, במקום גלוי. אין דבר נפלא יותר מלהיכנס למטבח ולראות על השיש "אני אס במטבח" או "הגנן של המדינה" ביציאה לחצר הביתית.

  • מדמיינים עתיד חדש.

גיבוש מסלול עתידי מרענן וחדש מצריך לא מעט השקעה שמתחילה במעין "רשימת מכולת". מה ברשימה? כלל המטרות, הכישורים, ההישגים והתכונות המבליטות אתכם לטובה.
לאחר מכן, עליכם להעריך מחדש את המטרות והיעדים שהצבתם לעצמכם עוד בימי הנישואין, ולממש את אלו שזנחתם מחמת המערכת הזוגית.
אם חלמתם לחקור נתיב השכלה מסוים- חקרו אותו, אם מעולם לא עבדתם בעבודת חלומותיכם- הציעו עצמכם ונסו, אם הזנחתם את גופכם- חזרו לכושר ובריאות.

  • יוצאים מהבית.

הסתגרות היא תופעה ידועה, אך יציאה מהבית בהחלט תטיב עמכם ותמנע כל עיסוק טורדני בתחושת האובדן.
הוסיפו למהלך היום פעילות נוספת כך תוכלו ליצור אחווה וחיבור טבעיים עם אנשים  החולקים עמכם מכנה משותף.
בין אם הנכם לוקחים חלק בחוג לבישול או מתאמנים במכון, תמיד קיימת הזדמנות ליצירת קשרים חדשים ולהנאה אמתית מפעילות מועדפת.

  • לומדים לסלוח

אם הרעיון של לסלוח לאדם שבגד באמונכם מוציאה אתכם מהכלים, לימדו לפחות כיצד לסלוח לעצמכם.
כל כעס וטינה הנאגרים במערכת מרוקנים ממנה כל אנרגיה חיונית ומתישים אתכם מבחינה נפשית. אם ישנם ילדים משותפים עליכם לפחות לנסות לגשר על הפערים לטובתם.
ברגע שתחושו מוכנים נסחו את המכתב שהייתם נותנים לבן/ בת הזוג ממנו נפרדתם, מכתב המבטא את רגשותיכם, ואת העובדה שהמשכתם הלאה. שמרו אותו ורק לאחר שבאמת המשכתם בחייכם השליכו אותו.
האקט אינו רק סמלי, אלא בעל משמעות פסיכולוגית אדירה של שחרור מהעבר.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה