Blog
בלוג מאמרים

פרק חדש בחיים – התכוננות מן הפן הנפשי

17 יולי, 2012 על ידי עו"ד אביבית מוסקוביץ

פירוק התא המשפחתי אולי הסתיים במישור הפורמלי אך את המישור הרגשי יש לשקם ולבנות מחדש. לכן, במקום לרוץ ולהסתתר מתחת להריסות "הבית המפורק", צריך להתחיל בבניית יסודות חזקים ויציבים יותר. על מנת לעשות זאת יש להבין כי מדובר בתהליך אינדבידואלי הכולל מגוון תחושות שונות כמו בלבול, כעס, חוסר בטחון עצמי, ספקטיות, פחד, בדידות, תחושות מעורבות ואפילו תחושות רוגע ונחת. יצירת איזון בין התחושות צריכה לבוא בד בבד עם המעבר לבית החדש, הפרדת חשבונות הבנק, גישוש אחר קריירה חדשה ואפילו הכרויות רומנטיות מפתיעות.

מיומנויות השרדות
המשקעים שנותרו בעקבות גירושין רוויי מחלוקות, לא מתוכננים או צפויים, נותרים לאורך זמן אלא אם כן מאמצים מיומנויות שמטרתן לסייע לכם לצלוח את המעבר לחיי הרווקות.

שומרים על פתיחות!

היו נכונים לשתף ולחלוק את רגשותיכם עם אחרים, מכרים או דמויות מקצועיות. אלמלא חשיפת התחושות הפנימיות לא הייתה חלק יעיל בתהליך ההחלמה, הרי שענף הייעוץ הפסיכולוגי לא היה כה פורה. טיפ חשוב, במהלך השיחה שמרו על כנות, פתיחות וסמכו כי הצד השני אינו מקשיב כדי לשפוט, שכן תהליך השיפוט כבר מזמן נסתיים עם הגירושים הפורמליים.

נוקטים פעולה!

פרק ב' בחיים לא יכול להבנות מעצמו, לכן, אזרו אומץ וטלו יוזמה. הסתגרות בין כותלי הבית אינה מועילה לאיש, אלא רק מעמיקה את תחושת האובדן והבדידות. כדי לאמץ את המוטו "החיים נמשכים" נסו את הגישה האקטיבית הכוללת מגוון אפשרויות כמו התנדבות אחת לשבוע, יצירת ערב בילוי עם חברים, או כל פעילות אחרת שרציתם לבצע אך חיי הנישואין לא אפשרו. אלו, אף אם ממלאים חלל מיידי, יוצרים בטווח הארוך תחושת שייכות ומטרה ומחזקים אתכם מבחינה נפשית.

חוזרים להאמין בעצמכם!

על מנת להחלים עליכם להאמין שהנכם מסוגלים לעשות זאת. אמונה עצמית ביכולת לצלוח כל מכשול היא כלי רב עוצמה, במיוחד לאחר סיום פרק משמעותי בחיים. היו סלחנים ואוהבים כלפי עצמכם והסירו כל ספק או חוסר בטחון. גם אם נראה כי הסיכויים לצלוח את המשבר אינם מעודדים, המרו כנגד הסיכויים, צרו רשימת מטרות ריאליות והגדירו כיצד להגשימן.

זוגיות חדשה
יצירת מערכת יחסים בריאה ומספקת עשויה לקחת זמן, במיוחד כשתהליך הגירושין מותיר את הצדדים מאוד פגיעים. ההכרות החדשה יכולה ליצור תחושת חשיפה וחשש מניצול המצב הרגיש. על מנת להתנער מתחושות אלו יש לקחת את הסיכון, להחשף ולהביע את הרצונות והשאיפות מהמערכת.

  • תקשרו עם בן הזוג והתקדמו בקצב המתאים לכם, שכן רוב מערכות היחסים גוועות מהר בשל קצרים בתקשורת הבינאישית.
  • חשוב לשתף את הילדים בדבר הזוגיות החדשה, ולייצר היכרות יזומה במקרה והמערכת נעשית רצינית.
  • בנו מערכת של אמון המתבסס על כבוד, אמפתיה וכמובן, אהבה. תחושת האמון ההדדית תקנה תחושת בטחון ותהווה בסיס איתן למערכת חיונית.
  • אל תחששו מקירבה אינטימית המהווה גשר פיזי- פסיכולוגי- רגשי. אינטמיות אמיתית מבטאת את הנכונות לחשוף את היתרונות יחד עם המגרעות והחששות, כאשר בן הזוג בתגובה מזהה זאת ומייצר תחושה תומכת ואוהבת.
  • גלו אמפתיה ונסו לראות כיצד המערכת מתנהלת לא רק מעיניכם אלא גם מעיני האחר. כמובן שמדובר במטלה קשה אך נחוצה כדי להפיג מתיחות ולחזק את המערכת.
  • אמפתיה תלויה בקיומו של כבוד הדדי, שכן אין זה מספיק לזהות את רגשותיו וכוונותיו של האחר אלמלא לומדים להעריכם ולכבדם. כבדו את עצמכם ואת הפרנטר השונה מכם!

Handle with care

פרטי התקשרות

שנתקדם יחד לצעד הבא?

    *שדה חובה

    מפת הגעה