Blog
בלוג מאמרים

בחירת עורך דין לגירושין

4 אוגוסט, 2013 על ידי עו"ד אביבית מוסקוביץ

ברית הזוגיות אינה ברית עולם. מתחת לחופה אפשר ורצוי להתחייב ש"רק המוות יפריד בינינו". במבחן המציאות, הפרידה מתקיימת הרבה לפני המוות ואצל רבע מהזוגות הנשואים עם ילדים. מסיבות רבות ומגוונות הזוגיות עולה על שרטון. החיים המשותפים הופכים לבלתי נסבלים. אין מנוס מפירוק החבילה שכוללת ילדים ונכסים פיננסיים. איך מפרקים את התא המשפחתי, כיצד מחלקים את הרכוש המשותף, מי נשאר עם הילדים ומי נאלץ להסתפק בהסדרי ראייה. אלו הסוגיות הדחופות והבוערות הדורשות את פתרונן.

בני זוג שהחליטו להתגרש והם נקיים מאמוציות שליליות ונקמניות, עשויים להשלים את ההליך לכלל הסדר מוסכם, הוגן ומספק, שכל שנותר לו, זה לקבל גושפנקא של בית המשפט לענייני משפחה. כמה כבר כאלה זוגות אתם מכירים? מעט מאד. הרוב לא מסוגלים להגיע להסכם גירושין ללא ליווי וייעוץ צמוד של עורכי דין המתמחים בדיני משפחה. הצורך החיוני בהתקשרות עם עורך דין גירושין מנוסה ומיומן, לא נובע רק מהעובדה שמישהו צריך להרגיע את בני הזוג הסוערים אלא ובעיקר, כדי להנחותם בסבך דיני המשפחה והפרוצדורה הנהוגה בבית הדין הרבני, בבית המשפט לענייני משפחה ואפילו בהליך הגישור, למקרה שבני הזוג בחרו ללכת בו.

גם במקרה של החלטה להתגרש, לעיתוי בבחירת עורך דין יש משקל נכבד וקריטי. ככל שאחד מבני הזוג יקדים לבחור בעורך הדין המנוסה והמומלץ לייצגו בכל הליכי הגירושין שנפתחו, ישתפרו סיכוייו לזכות בתוצאה שתשרת טוב יותר את מטרתו. עורך הדין ימליץ לו איך להתכונן, אלו מסמכים לאסוף ולתייק, אלו בדיקות רקע כלכליות יידרש לבצע, כדי למפות את הנכסים המשותפים שהצטברו במהלך החיים המשותפים, היכן ומתי לפתוח תיק גירושין, כיצד ינוהל התיק בבית המשפט, האם עדיף ניהול משפט על גישור,כמה ישלם דמי מזונות, האם לערב את הילדים, עד כמה להימנע משיחות עם בני משפחה והמעגל החברתי הסובב והאם לנתק מגע מבת הזוג החדשה שהיא העילה לגירושין, לפחות עד לחתימה על הסכם הגירושין. כל העצות שעורך הדין מסוגל לנפק לבן הזוג, נועדות בעיקרן לשרת את האינטרס שלו, לחסוך ממנו עימותים מיותרים וביצוע שגיאות טקטיות שינוצלו על ידי הצד השני, שגם הוא כמובן בחר בעורך דין אחר שייצג אותו.

יש לא מעט זוגות שנכנסו להליך גירושין והם מתייחסים אליו ונוהגים בו, כאילו מדובר במלחמה לכל דבר. מלחמה שמונעת מרגשות שליליים ומשקעי מרירות, תתקשה להתנהל בצורה חכמה ועניינית המותאמת לדרישות החוק ותוצאותיה צפויות להיות נפסדות. את הזירה הרותחת צריכים בני הזוג להשאיר לעורכי הדין שזו אומנותם ותורתם. הם מכירים את כללי המשחק. על בני הזוג המתגרשים לסמוך על שיקול דעתם ומיומנותם של עורכי הדין המוליכים אותם לקראת הסדר. ההולכה, אסור לה שתהייה בעיניים קשורות. על בני הזוג להיות ערניים, לשאול שאלות, לבקש כל הזמן הבהרות למשמעות ההליך וההחלטות שמתקבלות בעניינם. כדאי להם להתייעץ עם גורמים נוספים שבקיאים בדיני משפחה. אם מתברר להם שעורכי הדין שמייצגים אותם, עולים על מסלול שסופו הסכם גירושין כושל ולא ראוי ובמקרים קיצוניים פיצוץ של ההליך בטרם הושלם, זה הזמן, לעשות חושבים, לשקול את כל הנתונים המצטברים ולקבל החלטה בדבר החלפת עורך הדין. זה כדאי וחשוב ויפה שעה אחת קודם.

המאמר נכתב על ידי עו"ד איילת שיים מור העוסקת בייצוג גברים ונשים בהליכי הגירושין ובכל הנוגע לדיני המשפחה שלנו.

Handle with care

פרטי התקשרות

שנתקדם יחד לצעד הבא?

    *שדה חובה

    מפת הגעה