Blog
בלוג מאמרים

מהי בגידה כלכלית?

4 ספטמבר, 2012 על ידי עו"ד אביבית מוסקוביץ

נסו לדמיין נסיעה במכוניות יוקרה, עסק שמניב לא מעט כסף לבזבוזים, ווילה מפוארת הצופה אל הים. עד כאן, נשמע חלומי, אך מה קורה כאשר המכונית רשומה על שם החמות, הווילה על שם האח, והעסק המשגשג על שם הדוד? התשובה לכך עשויה להיות כרוכה ביציאתכם בידיים ריקות בעת גירושין. זוהי רק דוגמא אחת מיני רבות לבגידה כלכלית וכיצד העדר שקיפות מלאה וחוסר יכולתכם לקשר בין הפרטנר לנכסיו עלולים לעלות לכם ביוקר. על פי סקר שנערך במגזין פורבס עולה כי תופעה זו כבר הספיקה לגבות את מחירה הכבד מ- 66% מכלל המתגרשים, אשר פרקו את המערכת בעקבות בגידה כלכלית, ולאו דווקא בגידה מינית.

בגידה כלכלית – צורות לה

רישום הנכסים על שם בני המשפחה של אחד הצדדים, ללא ידיעת הצד השני, הינה אחת הצורות הידועות לבגידה בעלת היבטים רכושיים – כלכליים. מדוע? בשל הקלות בה אדם יכול למגן את נכסיו ולהציג מצג שווא בפני ביהמ"ש המראה כי כל שברשותו הוא תלוש משכורת. לאחר שנים של התנהלות סמויה זו, יהיה זה אתגר אמיתי בהוכחת מעברי הרכוש כמו כן, מתבצעת גם פתיחת חשבונות בנק נוספים על שמם או על שמותיהם של בני משפחה, ללא ידיעת בן / בת הזוג. אל חשבונות אלו מפרישים חלק מהכנסתם.

מה עוד מסתירים? כסף מזומן, רכישות קטנות בעיקר, אך גם רכישות גדולות, חשבוניות קנייה, חשבונות בבנק, חובות והכנסות.

שיטות לזיהוי!
העדר מוכנות לשיתוף בחשבונות הבנק ו/ או פתיחת חשבונות נוספים. אי שיתופכם בחשבון הבנק שקול להוצאתכם מחיי השיתוף ומהווה חלון להוצאות שאינכם מודעים ואף לניהול חיים כפולים
חוסר בהירות מכוון בדבר כספי התא המשפחתי. כשבן/ בת הזוג אינם גלויים בדבר הכנסותיהם כמו גם הוצאותיהם הדבר מהווה קרקע פורייה לבגידה כלכלית. במצב של חשד, רק פיקוח מדויק ומעקב  אחר ההכנסות וההוצאות יחשוף הפרשים שנויים במחלוקת, או כל הוצאה נסתרת.
הנכסים רשומים על שמו של צד אחד בלבד או על שמם של קרובי משפחתו. כל התעקשות וסירוב לרישום הנכסים על שמם של שני בני הזוג מהווה נורה אדומה.
איומים והתקפי זעם. אם כל התעניינות כלכלית מצדכם מסתיימת באיומי נטישה, בהחלט יתכן כי מסתתרת איזו בגידה כלכלית בין השורות. התייעצות עם עו"ד תפענח האם התנהגות זו מהווה הכנה לפרידה ומילוט רכוש לקראתה.

  • פתרונות
    ראשית חכמה – התעקשות! אל תסתמכו על הבטחות המפוזרות לאורך החיים המשותפים, אלא עמדו על שלכם והתעקשו כי הרכוש שנצבר לרבות הדירה, הרכבים, העסקים והכספים יירשמו על שניכם. הפכו את הרישום המשותף לנורמה כבר מתחילת הנישואין שכל חריגה ממנה אינה מקובלת עליכם.
  • עשו כל שביכולתכם כי הרכוש המשותף יהיה רשום על שם שניכם. אחרת מאבק הגירושים יצריך מכם בדיקות שלעיתים הינן ארוכות ולא פשוטות.
  • אל תהססו להיוועץ בעורך דין שפעולתו הינה חיונית בהכרעת המקרה. פעולותיו נחלקות לפעולות חקירתיות לשם איתור הרכוש בארץ או כל רכוש שהוברח לחו"ל ולפעולות כמו הוכחת רישומים פיקטיביים והוכחה כי הרכוש שנצבר שימש את כלכלת התא המשפחתי ושהצדדים נהגו בו מנהג בעלים.
  • שיתוף פעולה עם חוקר פרטי. חקירה כלכלית על ידי חוקר מיומן מסייעת לחשוף את מקורות ההכנסה, לאתר נכסים נסתרים ואף לעקלם בהינתן צו בית משפט. החקירות המתמקדות באנשים פרטיים כוללות איתור נכסי נד"לן וכלי תחבורה המצויים ברשותם, איתור חשבונות בנק, קופות גמל, ביטוחי מנהלים וכו'. על ידי חקירה יכול משרד החקירות להביא ראיות קבילות לבית המשפט אודות הסתרת רכוש או חשיפת כל פעולה שנעשתה לשם כך.

Handle with care

פרטי התקשרות

שנתקדם יחד לצעד הבא?

    *שדה חובה

    מפת הגעה