Blog
בלוג מאמרים

האם שיתוף הסביבה בדבר הגירושין יתרון או חיסרון

4 ספטמבר, 2012 על ידי עו"ד אביבית מוסקוביץ

גירושין לעתים מקבלים אופי מאוד פומבי, אף בקרב אנשים הקנאים מאוד לפרטיותם. הסיבה לכך היא הרצון העז לפרוק ולחלוק את הנטל כמו גם רצונה הפתאומי של הסביבה להתעניין, להגיב ולייעץ. מכיוון שמדובר במאורע שלרוב אינו צפוי, כך גם תגובותיהם של המשפחה, החברים ואפילו העמיתים לעבודה הינם בגדר חידה. חלק יכולים לאמץ אתכם אל חיקם וחלק להתרחק ואף לשמר את הקשר עם האדם שפגע בכם יותר מכל. על מנת להימנע ממצב בו פנייה ושיתוף הסביבה יהפכו לחסרון, נסו להבין מהו טיבה של מערכת היחסים שנרקמה בין בן/ בת הזוג וסביבה זו.

חולקים עם המשפחה והחברים

ישנן בשורות שהתגובה עליהן, לרוב, הינה צפויה. כך למשל, כשמחליטים לבשר למשפחה ולמקורבים על הרצון להינשא לבן / בת הזוג. מדובר בבשורה חיובית ולכן התגובות בדרך כלל הינן על אותה הסקאל ה- התרגשות, שמחה ואיחולים לבביים. גירושין, לעומת זאת, מהווים בשורה שהתגובות עליה הן בלתי צפויות וחורגות מכל סקאלה, ומכאן גם הקושי, הכאב והמבוכה שלחלוק בשורה זו עם מעגל המקורבים.

על מנת לייצר הבנה, הזדהות ורשת תמיכה עוצמתית עליכם לנהוג בחכמה ולשמור על מספר כללי מפתח חיוניים:

  • לבשר ביחד או לחוד? היה והגירושין מקורם בהחלטה משותפת, בני הזוג יכולים לתמוך אחד בשני ולבשר זאת יחד למשפחתו של כל צד. אך אם הגירושין הם חד צדדיים או רוויי מחלוקות הימנעו מהעברת המסר יחד כי הדבר עלול להצית בינכם מריבה נוספת, רק שזו תתנהל אל מול בני המשפחה שעלולים לנטור טינה ולנדות אתכם.
  • מהות המסר. בין אם הבשורה מועברת ביחד או לחוד, עליכם להחליט מה ברצונכם לומר ולהתאים את המסר אל הנמען, ולהיות כנים עם עצמכם בדבר מידת מוכנותכם בשיתוף המידע הרגיש.
  • הימנעו ממצבים של מסירת עודף פרטים כי קיימים לא מעט אנשים שינסו לדלות מידע, ולא רק מכורח הסקרנות. כמו כן, כל מידע על מריבות או חוסר נאמנות עלולים לייצר שנאה ורוגז בקרב הנמענים שלא יראו בעין יפה כל ניסיון פיוס בין בני הזוג.
  • היו עדינים בעת העברת המסר ליקיריכם. אל תאריכו בהקדמות ופשוט גשו ישר לעניין ורק לאחר מכן הסבירו את המצב, תוך שמירה על רגישות וטקט. בצורה זו תחסכו את תחושות המתח והחרדה הגוברת הנלווים עם כל הקדמה ארוכה ומיותרת.
  • התחילו בהעברת המסר לאדם הקרוב אליכם ביותר. בין אם מדובר באח או חבר, שתפו את האדם שהנכם מרגישים כי יספק לכם תמיכה אמיתית וכנה ויסייע לכם במהלכם של זמנים קשים. אל תצפו לתגובה ספציפית שכן התגובה לבשורה זו אינה צפויה. ייתכן שוק ראשוני, אך לרוב, עם ההתעשתות, מגיעה גם האהבה והתמיכה לה הנכם זקוקים.
  • הימנעו מניתוק טוטאלי. בקשת עזרה היא לגיטימית אך חדלה מלהיות כזו כשמעמידים את המשפחה והחברים בפני קונפליקט בנוגע ליחסם כלפי בן/ בת זוגכם לשעבר. בהעדר סיבה מוצדקת, נסו לשמר קשרים טובים שנבנו ומערכת יציבה עם בן/ בת הזוג ומשפחותיהם לטובתכם ולטובת הילדים המשותפים.

ומה עם מקום העבודה?

שיתופם של המעסיק או עמיתיכם לעבודה, אודות מצבכם, יקנה יתרון משמעותי בעבורכם. בוס תומך יהא קצת יותר גמיש מבחינת ה-לו"ז ויבנה אותו בהתאם למצבכם, כמו קביעת מילוי מקום בימים או שעות בהם תצטרכו להופיע לדיונים או ייעוץ משפטי או פסיכולוגי. תהא קצת יותר הבנה אם תפוקתכם תרד למשך מספר חודשים בגלל כל הרגשות המעורבים בתהליך. כמו כן, בעקבות הפיצול יהא צורך לעדכן את מחלקת השכר שתתאים מחדש את שעור המס שינוכה משכרכם בהתאם לסטטוס החדש.

Handle with care

פרטי התקשרות

שנתקדם יחד לצעד הבא?

    *שדה חובה

    מפת הגעה