Blog
בלוג מאמרים

הלבטים והחששות הגדולים של המתגרשים

6 דצמבר, 2022 על ידי עו"ד אביבית מוסקוביץ

החיים המודרניים טומנים בחובם מרדף יומיומי, ולעיתים המתח והלחץ ביום יום מביאים אנשים רבים לכדי חרדה.

כאשר עומדים בפני גירושין אין המדובר בעוד מהמורה שגרתית אלא בהתמודדות לא פשוטה בכל חזיתות החיים, ובדברים היקרים ביותר לליבנו. התמודדות המצריכה משאבים נפשיים רבים.

יש כאלו שדוחים את הקץ שנים ארוכות למרות יחסים אומללים וקשים והכל כדי לא להתמודד עם התהליך הלא פשוט של הגירושין.

אז מה בעצם מייצר חשש עבור המתגרשים ואיך הכי נכון להתמודד?

  1. הילדים

 

דחיית הקץ
רבים מהמתגרשים דוחים את הקץ כדי לא לפגוע בילדיהם.
אין ספק כי גירושין מהווים משבר גם עבור הילדים, אבל במציאות זכרו כי התוצאה של חיים בבית עם הורים שהיחסים ביניהם קשים (בין אם קולניים ואלימים ובין אם מלאים שתיקות וכעס מודחק) משאירים צלקות אצל הילדים.

החשש שלא אראה את ילדיי כל יום
כולנו אוהבים את ילדינו אך כאשר חיים בבית ובו זוג הורים נטל הטיפול בילדים מתחלק באופן כזה או אחר בין ההורים או כל גורם אחר שסייע לנו.

בגירושין, המתח כל כך גבוה שיש מי שנאחז בילדים ומתקשה לשחרר וההסברים הם רבים- געגועים, הצד השני לא יודע לטפל בילדים, בבית של הצד השני התנאים פחות טובים ועוד.
בחלק מהמקרים חלק מהטענות נכונות.

יחד עם זאת, צריך לזכור כי לפי מחקרים יש חשיבות רבה הן לאמא והן לאבא והתשדורת לילד כי בבית השני יהיה לו פחות טוב גם אם ללא מילים רק תזיק לילד.

ילדים ניחנו בחושים חדים ועשויים לחוש  בתשדורת וההתדרדרות תהיה קשה.

גם אם הצד השני לא היה הורה השנה עד לגירושין, על פי ניסיוני, בשעה שמתגרשים ברוב המקרים יש התגייסות מהצד השני שלא שימש כהורה המרכזי בנישואין ואף צד לא רוצה לוותר על ילדו ובצדק

לטעמי הדרך הנכונה היא – להתנהל על מי מנוחות, בלי עליה מיותרת על בריקדות, לזכור שגם בבית המרכזי יש הורה שצריך כוחות נפש כדי לגדל וכדי להתמודד, לדעת להנות מהילדים אבל גם להנות מהחופש והשקט שהם אצל הצד השני.

 

החשש שמא לילדיי תהיה אמא אחרת /אבא אחר- כלומר בני זוג חדשים-
רבים חוששים שמא הצד השני ימצא זוגיות וילדיהם יחשפו לבני זוג חדשים.
אכן זה לא קל לעיכול עבור ילדים אבל אם תסתכלו ממעוף הציפור אם בן /בת הזוג לשעבר ימצאו עצמם ויהיו מאושרים ילדיכם ירוויחו באופן ישיר מכך.
בהחלט ייתכן כי גם ירוויחו תשומת לב ואהבה מבני הזוג החדשים מה שיקל עליהם את הפרידה, ומעל הכל- אל תאבדו ביטחון בהורות שלכם.
ילדים אוהבים את הוריהם ולא עוזבים או מתרחקים כי להורה השני יש זוגיות.

 

2. החשש הכלכלי
החשש לשכור עו"ד
יש מתגרשים שחוששים כי העלויות של איש מקצוע תהיינה גבוהות ותותירנה אותם ללא יכולת כלכלית.
אני אישית סבורה כי אדם הנוגע בדבר שקוע מידי בתוך המשבר וזקוק לפרספקטיבה רחבה יותר. אין כמו אדם שיגבה אתכם במשבר, יכיל אתכם ויוביל אתכם בדרך הנכונה. למעשה אין תחליף לאיש מקצוע ותיק ומיומן שמכיר את הדרך ורוב האנשים לא מספיק עשירים כדי לקנות שירותים זולים ולא מדויקים.

החשש הכלכלי הבסיסי
החשש מהיום שאחרי משתק מתגרשים רבים שנמצאים במעין בית כלא לאור חששם.
נכון, הרכוש שנצבר בנישואין מתחלק לשניים אבל האם מישהו יכול לומר מה המחיר של האנרגיה שתתפנה ותוכלו לתעל אחר הגירושין לטובת הקידום שלכם?
הרבה פעמים בתוך הנישואין יש הסתמכות על הצד השני ובן הזוג הבייתי לא מפתח קריירה. אחר הגירושין המציאות מאלצת אנשים רבים לצאת מעורם וההרגשה של לגלות את עצמי ואת היכולות שלי מעצימה ומרוממת.

 

3. החשש כי אשלם מזונות ואשאר ערום
הילדים הם שלכם וזו עובדה. גם כשחייתם בבית שילמתם עלייהם ואולי אפילו יותר. לכן אני מציעה לאמץ גישה לארג'ית של יד פתוחה ( כמובן בטעם טוב ) אין ספק שתחסכו הרבה שריטות מילדייכם .

 

4. הפחד שבן/ בת הזוג יבקשו צו הרחקה כנגדנו באופן מניפולטיבי –
אכן, לצערי, יש מי שמנסה להוציא צווי הרחקה לשווא ומדובר בהתנהגות שיש להוקיע בכל תוקף.
יחד עם זאת המלצתי – ככל שאתם חוששים ממצב שכזה- המנעו משיחות מיותרות עם הצד השני שיובילו לחיכוך או כאלו שיגרמו לכם לשחק לידי מי שכוונותיו זדוניות.
בנוסף, שיחה בה אתם חלק מהמשתתפים מותר להקליט, ולכן חשוב שתתעדו שיחות וכך תהיינה בידיכם ראיות.

 

5. הפחד להופיע בבית משפט ולהתמודד שם עם הצד השני
אין ספק כי רוב המתמודדים עם הליך גירושין יופיעו בפעם הראשונה בבית המשפט והמעמד מלחיץ.
חשוב שעוה"ד המטפל בגירושין יכין אתכם לדיון, יסביר מה עתיד להתרחש, כיצד מתנהל דיון, כיצד להתנהג עם השופט/ת או אולי הדיין ויסייע לכם להפיג מתח. בסופו של דבר השד איננו נורא ותגלו שגם השופט הוא בן אדם ואולי אפילו התוצאות בסוף יגרמו לכם לנחת.

Handle with care

פרטי התקשרות

שנתקדם יחד לצעד הבא?

    *שדה חובה

    מפת הגעה