Blog
בלוג מאמרים

חשיבות צוואה בגירושין

18 נובמבר, 2012 על ידי עו"ד אביבית מוסקוביץ

גירושין סובבים סביב סוגיות רבות הקובעות את עתידו של התא המשפחתי, המצומצם והמורחב. בקטגוריה זו נכללים, בין היתר, נושאי המשמורת והסדרי הראייה, המזונות, חלוקת הרכוש, וכמובן- דינה של צוואה. הצוואה היא כלי שמטרתו חלוקת עזבונו של המנוח בהתאם לרצונו ובדרכי נועם.

נסו כעת לדמיין אדם שנפטר בטרם הספיק להיפרד או לסיים את תהליך הגירושין באופן פורמלי ואשתו שהיוותה מושא סלידתו ירשה מחצית מעיזבונו, אותו התכוון להוריש לילדיו בלבד. אכן, מקרה לא נעים שמהווה טיפה בים של מקרים בהן לא נוסחה צוואה בזמן.

מדוע לערוך צוואה?
על פי חוק הירושה תשכ"ה – 1965, נקבע כי בעת מותו של אדם עיזבונו עובר ליורשיו. ביניהם נמנים אלו הזכאים לרשת על פי הוראותיה של הצוואה, או יורשים על פי דין במקרים של צוואה פגומה או העדרה המוחלט. על מנת להימנע מחלוקה שרירותית, המהווה ברירת מחדל שעלולה לסתור את רצון המנוח, על כל אדם שפניו לגירושין לקחת את עניין עריכת הצוואה בין שיקוליו הרבים. מדוע? כי גירושין יכולים להתקיים במתכונת "גירושי בזק" אך גם יכולים להיערך כמאבק מייגע של שנים שבמהלכם אחד הצדדים עלול למות, ויורשיו על פי דין יקבלו נתח בעיזבונו למרות שמלכתחילה שרצה לנשלם לגמרי.

מי צריך צוואה?
צוואה מספקת מענה משפטי עבור אנשים המעוניינים לקבוע את היורשים הרצויים ולנשל את אלו שאינם רצויים, לרבות בן/בת זוגם. הרקע לצורך באותו מסמך "מוזהב" מורכב מ-

– שיקול דעת מעמיק המכוון את הזוגיות לסיומה.

– פנייה לגירושין או הימצאות בעיצומו של התהליך.

– תהליכי גישור כשנכונותם ואמינותם של בן או בת הזוג מוטלת בספק.

– חוסר היכולת להגיע לכלל הסכמה ולייצר הסכם גירושין.

– הימצאות בזוגיות חדשה בטרם נסתיים השלב הפורמלי של הגירושין, והרצון כי בן/ בת הזוג הנוכחים יירשו אתכם ולא אלו שהנכם "כבולים" אליהם על פי חוק.

 

Handle with care

פרטי התקשרות

שנתקדם יחד לצעד הבא?

    *שדה חובה

    מפת הגעה