Blog
בלוג מאמרים

כיצד גרם הפייסבוק לעלייה בשיעור הגירושין

18 נובמבר, 2012 על ידי עו"ד אביבית מוסקוביץ

הרשתות החברתיות נועדו להעניק במה ליצירת קשרים ואימוץ חברויות חדשות. אך מה קורה כאשר ל"חברים" החדשים יש סוד הקושר אותם לנישואין וילדים משותפים? התשובה היא – גירושין. הלהיט של מארק צוקרברג הפך לממכר, גם עבור אלו שלכאורה היו אמורים להיות "מחוסנים" מפני השפעתו. תמונות מפלילות, תיוגים במקומות חשודים, היסטוריית צ'יטוטים עם אהבות ישנות, כל אלה ועוד הפכו לגורם הגירושין של חמישית מזוגות המתגרשים בבריטניה ושל כ-שליש מהזוגות בארה"ב. נתון מדאיג במיוחד כשמעבר לראיות המפלילות, מדובר בבגידה ובפירוק משפחה ביום בהיר אחד.

איסוף ראיות
הפייסבוק הפך ל"חוקר פרטי" בפני עצמו, הוא מתעד את השיחות שהתנהלו ואת האנשים שהוספתם לרשימת החברים ועל הדרך גם חושף את מקומכם יחד עם שלל תמונות מפלילות בהן תויגתם על ידי חברי פייסבוק אחרים. כיום, כדי להוכיח בגידה אינטרנטית או כזו שהחלה בעולם הוירטואלי וגלשה לרומן אמיתי, הרי ש-די במלאכת איסוף נתונים אלו מהפרופיל האישי של בן/ בת הזוג. במקרה של רומן פיסי ניתן לשכור חוקר פרטי כשנקודת ההתחלה של חקירתו תהיה כמובן רשת הפייסבוק.

אנשים עושים צעדים נועזים כשטועים לחשוב שהפרטנר לחיים הינו מנומנם וכזה שלא יבחין או "יחפש אותם". אך האמת היא ש-די בחבר משותף ומספיק ערני כדי להעביר את המידע הלאה. כל אינפורמציה ששותפה באתר מהווה ראייה קבילה הן בביה"ד הרבני והן בבית משפט לענייני משפחה. באמצעותה ניתן להוכיח בגידה רומנטית ורכושית, והתנהגות העלולה להצטייר כחוסר מסוגלות הורית, והתוצאות- גירושין, השפעה על איזון המשאבים ולעתים אף אובדן משמורת.

זהירות!
על מנת להימנע ממצב של פסילת ראייה ואף אישומכם בפלילים, מוטב להתייעץ עם עו"ד גירושין.

סעיף 32 לחוק הגנת הפרטיות פוסל כל חומר ראייתי שהושג תוך פגיעה בפרטיות הזולת וללא הסכמתו. נישואים אמנם מהווים חלק מעולמו האישי של האדם, אך אינם מקנים את הזכות לחדור לחשבונות מייל או פייסבוק אישיים של בן/ בת הזוג, לשלוף מידע כאוות נפשכם ולהיעזר בו כראייה.

לעתים הקלות שבהשגת הראייה גורמת לאנשים לחרוג מגבולות המותר ובמקום להוכיח כי נבגדו הם עשויים לקבל את האצבע המאשימה ואף לשבת במאסר.

היבט נוסף אותו יש לקחת בשיקול הדעת הוא הפיכת הפייסבוק לזירת התנגחויות שיכולה להציג אתכם באור שלילי בפני כל בני המשפחה, החברים, העמיתים לעבודה וכמובן, בפני בית המשפט.

הסיבה להפיכת הפייסבוק לזירת אגרוף נובעת מאופיו האמוציונאלי של תהליך הגירושים ונגישותו המדהימה של האתר לאינספור אנשים בו זמנית, בפניהם רוצים לפרוק. אך יחד עם זאת יש לזכור כי

סטאטוסים מלאי איבה וגידופים אינם משרתים אף מטרה ועלולים להיתפס כאקט נקמני שיגרור אחריו פגיעה במערכת היחסים עם ילדיכם וביטול המשמורת או הסדרי הראייה שניתנו לכם.

מתגרשים דרך הפייסבוק
אחד המאפיינים החשובים ביותר בזוגיות היא תקשורת בינאישית. כשזו מתנהלת על גבי שורת ה"סטאטוס" בפייסבוק, לעיני כל, הרי שהזוג עומד בפני בעיה רצינית. בין המקרים שהסעירו את המדיה נמנה סיפורם של הזוג אמה וניל בריידי, שהוגדר כ-תהליך הגירושין הראשון בהיסטוריה שהתחיל דרך הפייסבוק. אמה, בת ה-35, כלל לא חשבה שגירושין עומדים על הפרק עבור בן זוגה, זאת עד שקיבלה את טלפון הניחומים הראשון. רק אז גילתה לחרדתה את הסטאטוס שעדכן בעלה- "ניל בריידי סיים את נישואיו עם אמה בריידי". אם לא די בסטאטוס המחריד, בין התגובות שעקבו אחר הסטאטוס הייתה אחת שהעמיקה את תחושותיה של אמה – " טוב שיצאת מזה".

Handle with care

פרטי התקשרות

שנתקדם יחד לצעד הבא?

    *שדה חובה

    מפת הגעה