עורך דין לענייני משפחה

סכסוכים במסגרת המשפחה עלולים להגיע לעוצמות רגשיות חזקות במיוחד ועלולים לגרום לקבלת החלטות בלתי-רציונליות והרסניות.
דווקא כשרמת הרגישות נמצאת בשיאה, אנו נדרשים לקבל החלטות שישפיעו על חיינו לטובה או לרעה לאורך שנים ארוכות.

להחלטות הקשורות בגירושין, משמורת ילדים, מזונות, או ירושות ועיזבון יש משקל מאוד גדול על חיינו ולכן כדאי להתייחס אליהן ברגישות ובתשומת לב.

עורך דין העוסק בדיני משפחה מייצג לקוחות במקרים העלולים להגיע לדיון בבית המשפט, וגם כאלו שיכולים להיסגר מחוץ לכתליו.
תחום ענייני משפחה מקיף את כל תחומי המשפט הנוגעים ליחסים בין אדם ובני משפחתו, בהם כלולים בין היתר: הסכם גירושין, הסכם שלום בית, משמורת ילדים, מזונות ילדים ואישה, צוואות וירושה, הסכמי ממון, אלימות במשפחה, חטיפת ילדים, ידועים בציבור, נישואים אזרחיים, וכיו"ב.

במקרים רבים ניתן לפתור גם מחלוקות סבוכות בעזרת גישור מקצועי ובוררות על מנת להקטין את חילוקי הדעות בין הצדדים ובכך להימנע מתהליך משפטי ארוך ולעיתים לא קל.

תהליך ההתמודדות עם ענייני משפחה

הצעד החשוב ביותר כאשר אנו מתמודדים עם ענייני משפחה
כדוגמת גירושין הוא לבחור לכם עורך דין לענייני משפחה שילווה אתכם בתהליך.
כאשר תהליך הגירושין מלווה בהדרכה נכונה, תוך כדי מתן ייעוץ וליווי אישי ומקצועי
לכל אורך הדרך – קל לצמצם נזקים ולבצע את התהליך באופן הטוב ביותר.
תהליכים הקשורים לגירושין ולענייני משפחה עלולים להימשך זמן רב זאת משום שדיני
משפחה נחשבים לתחום בעל מרכיבים רבים העוסקים בנושאים חשובים ורגישים המשפיעים בצורה משמעותית על חיינו.
לסיכום, וכן במצבים של חוסר הסכמה הקשורים בענייני משפחה,
חשוב להתייעץ עם עורך דין לענייני משפחה, אשר יוכל יספק לכם את המידע הדרוש לצורך התנהלות נכונה בהליך הגירושין.

עורך דין לענייני משפחה

משרד עורכי דין לענייני משפחה אביבית מוסקוביץ מעניק שירות אישימקצועידיסקרטי ואמיןבהתאמה אישית לצרכים שלכם.
המשרד מטפל בכל התביעות המוגשות לבית המשפט לענייני משפחה, ולבית הדין הרבני ומלווה את לקוחותיו ע"י עורכי דין מיומנים וותיקים בהתהליך עד למתן פסקי הדין בענייני הלקוחות.

למשרדנו ניסיון רב בתיקי גירושין מורכבים, תיקי צוואות וירושות, תיקי חטיפת ילדים וכל התדיינות בתחום דיני משפחה, לרבות כאלו הנחשבים כתיקים "אבודים".
טיפול מקצועי ותכנון ההתנהלות לפרטים הקטנים מאפשר לנו לשרת את מטרתכם על הצד הטוב ביותר.

בחירת עורך דין משפחה

הדבר החשוב ביותר בניהול של תיק בענייני משפחה ובחירה של עו"ד העוסק בענייני משפחה.
רצוי לבחור עורך דין גירושין אשר נושם וחי את תחום דיני המשפחה בעל ותק ומבין בתחום דיני המשפחה לעומקו.

חשוב שעורך הדין העוסק בדיני משפחה יהיה בעל אישיות מכילה, בעל סובלנות וידבר אתכם בגובה העיניים שהרי בסופו של דבר מדובר בעניינים מאוד אישיים וההשפעות הנובעות מניהול ההליך תלוונה אתכן עוד שנים ארוכות.

בחירת משרד עורכי דין אשר בו צוות של משפטנים מהווה יתרון מובהק ללקוח, שכן הוא יכול להיתרם מעבודת צוות, סיעור מוחות, אשר משדרג את הביצועים המשפטיים.

גירושין:

בישראל, נישואין וגירושין של בני זוג יהודים שנישאים בארץ נערכים עפ"י הדין האישי-הדתי, שחל על בני הזוג. כלומר, כאשר מדובר ביהודים, שהם אזרחים ישראליים, הגירושין בעניינם ייערכו על פי הדין הדתי-עברי. המשמעות היא, שגירושין בין יהודים נערכים בפני בית הדין הרבני.

בנוגע לגירושין, גם אם בני זוג נישאו באופן אזרחי, הם יוכלו להתגרש בארץ רק על פי הדין הדתי.

קיימים מספר בתי דין רבניים, המפוזרים בהתאם למחוזות השיפוט. ככלל, דיונים בפני בית הדין הרבני, נערכים בפני הרכב של שלושה דיינים. לא מדובר בשופטים, אלא בדיינים הנבחרים ע"י וועדה מיוחדת. סדרי הדין בבית הדין הרבני חלקם דומים לסדרי הדין בבתי המשפט, אך קבועים בתקנות מיוחדות.

ידועים בציבור:

בשל החלת הדין הדתי בארץ בני זוג רבים אינם יכולים להתחתן כלל במדינת ישראל. לדוגמא, בני זוג שאינם בני אותה דת, כהן עם גרושה וכו'. לכן יש מי שבוחר להתנהל כידועים בציבור במערכת יחסים זוגית מבלי להינשא.

זוגיות כזו, של בני זוג החיים יחדיו ומקיימים משק בית משותף, היא זוגיות שכיחה ורווחת. והנמצאים בה נקראים " ידועים בציבור". מה שמאפשר להם להנות מרוב ההיבטים המשפטיים של הנישואין.

ההכרה בידועים בציבור אינה אוטומטית וכרוכה לרוב בהתדיינות משפטית.

אילו נושאים יטופלו על ידי עורך דין לדיני משפחה?

הסכם ממון:

הסכם ממון הנו הסכם שנערך בין בני זוג ומתייחס לאופן שבו יתחלק רכושם במקרה של פירוד, גירושין או פטירה. ניתן לערוך הסכם ממון הן לפני הנישואין והן במהלך הנישואין. עריכת הסכם ממון, באופן נכון, אמורה להקנות לשני הצדדים שקט נפשי כאשר כל אחד מהם יודע מה צפוי לו מבחינת כלכלית במקרה של פקיעת הנישואין או הקשר. הסכם ממון חשוב לשני הצדדים. הסכם ממון מגן על בעל הרכוש שנצבר לפני הנישואין וניתן להגן במסגרתו על הכוש שנצבר בנישואין ככל שהצדדים חפצים בכך. הסכם ממון יכול להגן גם על הצד החלש שלא יוותר חסר כל. רצוי לערוך הסכם הממון אצל עו"ד בתחום דיני המשפחה, הבקיא ומנוסה בעריכת הסכמים מסוג זה.

הסכם גירושין:

הסכם גירושין מהווה את הבסיס להסכמת בני הזוג לגירושין ולכל הכרוך בגירושין.

לעיתים הצדדים אינם מגיעים להסכם ואז נושא הגירושין על הכרוך בו יקבל החלטות אופרטיביות ע"י הערכאה בפניה מתנהלים הצדדים.

אפשרות נוספת היא הליכה במשותף לגישור ושם יגיעו הצדדים להסכמות שיתגבשו לכדיי הסכם אותו יאשרו הצדדים בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני כאשר הדבר לחלוטין אפשרי שיעשה גם כאשר כל צד מיוצג על ידי עורך דין מטעמו ושני עורכי הדין יסייעו יחדיו לצדדים להגיע להסכם סופי .

תפקידו של ההסכם לקבוע את תנאי והסדרי הגירושין בין בני זוג. הנושאים המוסדרים בהסכם גירושין כוללים בד"כ חלוקת רכוש, משמורת, הסדרי שהייה, חינוך הילדים וכל פרט אחר על מנת שלא להשאיר שום נושא פתוח במערכת היחסים העתידית בין בני הזוג. לעריכת הסכם גירושין יתרון הטמון ביעילות שלו ויכולתו לחסוך זמן יקר בדיונים בבתי משפט לענייני משפחה ו/ או בבית הדין הרבני ,מה שהופך את הליך הגירושין לקצר יותר בדרך כלל.

משמורת ילדים:

נושא זה נדון בדרך כלל במסגרתו של הליך גירושין, כיום יותר ויותר הורים מחליטים על הסכם אחריות הורית משותפת.

בעבר הייתה המשמורת נקבעת כמעט אוטומטית אצל האם, אולם כיום בחלק גדול ממקרי הגירושין נקבעת משמורת משותפת, אלא אם יש בעיית מסוגלות לאחד ההורים או שאחד ההורים איננו מעוניין במשמורת.

מזונות:

לפירוק המשפחה יש לא מעט השלכות, הן בהיבט הנפשי והן בהיבט הכלכלי.

כיום אנו צועדים לקראת שיוויון בין המינים ובהחלט ניתן לראות שבסכסוכי גירושין רבים מתקבלת הכרעה אשר מתייחסת למזונות תלויי שהות ומזונות שאינם תלויי שהות ולעיתים מוכרע כי הצדדים יחלקו ביחס שווה או יחס אחר רק במזונות שאינם תלויי שהות.

ככל שמדובר במזונות אשה הרי שאשה שנישאה כדת משה וישראל זכאית למזונותיה אך יתכן ומזונותיה ישללו ממנה ככל שיתגלה כי בגדה בבעלה או עשתה מעשים הגורמים לה להפסיד מזונותיה.

גם כאשר מדובר באישה שעובדת ומשתכר, לעיתים תוכל אותה אישה לקבל השלמה למזונותיה שכן הסכומים שמתשכרת אינם מספיקים לה. וכן, היות ובעלה התשכר סכומים שאינם משמעותית גבוהים ממשכורתה.

לכל אותם אלו המתקשים בגביית תשלומי מזונות, חשוב שידעו כי, ניתן לגבות דמי מזונות מן המוסד לביטוח לאומי ו/או דרך הוצאה לפועל.

צוואות וירושות:

צוואה – רבים מאיתנו חוששים מה יעשה ברכושנו לאחר לכתנו. ברמה העקרונית חוק הירושה מסדיר, מה ייעשה ברכושנו. אולם, ישנה דרך נוספת לחלק את רכושנו, והיא בדרך של עריכת צוואה. אדם אשר רוצה לקבוע כיצד רכושו יחולק כדאי שיעשה זאת באמצעות צוואה. לשם כך יש לערוך צוואה אצל עו”ד משפחה באחת הדרכים המקובלות בחוק על מנת שלא תתקבל התנגדות לצוואה מסיבות צורניות או מהותיות.

ירושה – זכות של ירושה, הנה זכות המוכרת בחוק הקרוי חוק הירושה. ירושה היא למעשה העברת רכוש, הון, זכויות וגם חובות של אדם שנפטר ליורשו. בישראל קיים חוק הירושה, התשכ”ה -1965 המסדיר את הכרוך בירושת יורשים .

כאשר מדובר בצוואה , לרוב אדם מוריש לקרובי המשפחה אך ישנם גם מקרים פרטיים אחרים בהם אדם מחליט להוריש רכושו לאנשים שאינם משפחה או לגופים שונים עמם מזדהה וכו.

ישנם עוד נושאים רבים תחת הכותרת של דיני משפחה כגון חטיפת ילדים, רכוש, גניבת זרע ועוד.

חשוב שכאשר נתקלים בבעיה הנוגעת בתחום דיני המשפחה לפנות לעורך דין מיומן, ותיק ומנוסה העוסק בתחום דיני המשפחה.

פנו עוד היום למשרד עו"ד ונוטריון אביבית מוסקוביץ’ המתמחה בייצוג וליווי משפטי גם במקרים מורכבים המצריכים תחכום ויצירתיות.

תוכלו לקבל הכוונה וייעוץ מיידי אם תמלאו את פרטיכם בטופס או ניתן ליצור קשר טלפוני: 03-6133995052-3986655

צרו קשר לפרטים נוספים

עורכת דין לענייני משפחה אביבית מוסקוביץ מסבירה באילו מקרים יש לערב עורך דין לענייני משפחה
עורך דין גירושין ומשפחה אביבית מוסקוביץ מנפצת מספר מיתוסים נפוצים בנושא גירושין

Handle with care

פרטי התקשרות

שנתקדם יחד לצעד הבא?

    *שדה חובה

    מפת הגעה