Blog
בלוג מאמרים

עלייה בשיעור הגירושין אחר החגים

18 נובמבר, 2012 על ידי עו"ד אביבית מוסקוביץ

החגים ידועים כמועד התכנסות של בני המשפחה, דבר שעלול לייצר חיכוך ברמה שאינה אופיינית בחיי היומיום. קירבה אמנם יכולה לאחד, אך במקרים בהן שוררת מתיחות כל שצריך זו הערה מצד בן/ בת הזוג או קרוב משפחה כדי לעורר התפרצויות כעס וויכוחים מרים. מקורה של המתיחות נובע מבעיות קיימות שמתגברות בימות החג כמו רצונות סותרים של בני הזוג, חיכוכים עם בני המשפחה המורחבת, קשיים כלכליים, אופן הבילוי עם הילדים וכיו"ב. על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה אותן בעיות מתורגמות לגירושין ברמה דרמטית לאחר החגים.

מה בין חגים לגירושין?
תופעת ה"גירושין שלאחר החגים" מתבטאת בפניות מרובות לקבלת לייעוץ משפטי ו/או פתיחה בהליכי גירושין. בין הגורמים העיקריים להגדשת הסאה מצויים:

  • קונפליקטים ורצונות סותרים. חוסר הסכמה בנושאים מהותיים כמו דת ומסורת וקונפליקטים הנובעים מאישיות בן/ בת הזוג שמעדיף חגיגה ביתית ואינטימית על פני "איחוד משפחות".
  • מה עם הילדים? ויכוחים רבים נסובים סביב אופן גידול הילדים, כאשר שאלת תעסוקת הילדים בחופשה החג מהווה זרז ל"שחרור קיטור". בין אם הילד יבלה אצל הוריכם, בבית או בג'ימבורי של המלון, הרי שאם האופציות יתנגשו המתיחות תעלה על פני השטח.
  • ויכוחים עם המשפחה המורחבת. ימות החג נועדו לייצר אפקט חיובי של אחדות, אך יחד עם זאת יוצרים לא מעט חיכוכים ומציתים מחדש מריבות ישנות בינכם לבין המשפחה המורחבת. עקיצות על אופן חינוך הילדים או הערות פוגעניות בשל חוסר שביעות רצון מאלמנטים שונים באירוע, יכולים בקלות "לפרוץ את הסכר" ולגרום לבן/ בת הזוג לנסות לברוח מהמסגרת המשפחתית.
  • כמה זה עולה לנו? אחד הגורמים שלא רק מציפים את הסאה אלא אף הופכים אותה על פיה, זהו הגורם הכלכלי. תקופת החגים, בעיקר חגי תשרי המגיעים ברצף, יוצרים מחנק בקרב משפחות רבות. התחושה כי שרדתם את חופשת הקיץ עומדת בפני מבחן החגים שכוללים אינסוף הוצאות- ביגוד, אירוח, מתנות ועוד. אם מוסיפים לכך מינוס שהולך ותופח וכושר פרנסה לקוי, הרי שהלחץ האדיר עלול להכריע ולקחת את המריבה הבאה למשרדו של עו"ד גירושין.

נוטשים את הסטטיסטיקה!
כשם שלסטטיסטיקה גורמים רבים כך גם לחברה פתרונות רבים המונעים אותה, ומסייעים בשמירה על שלום בית. איך עושים זאת? עובדים על הנקודות החלשות, מתאמים ציפיות ומבקשים עזרה מגורמים מקצועיים בעת הצורך. כך המתיחות של החגים תהא מתונה במידה המקסימלית, המריבות יחלפו מעל ראשכם ללא כל שימת לב והייעוץ הפסיכולוגי והמשפטי, בעת הצורך, ינותב ליצירת שלום בית ולא כשלב מקדים לגירושין.

להלן כמה טיפים שיסייעו לכם לשרוד את החגים:
היו מודעים לגורמים המלחיצים. על מנת לטפל בשורש הבעיה, עליכם להכיר בגורמים שמביאים אתכם לידי סכסוך, בדרך זו תוכלו להרגיעו לפני התלקחות או להימנע ממנו לחלוטין. את מקומו החליפו בדרכים להנעמת החג כמו שיחות רגועות וקולחות ללא הזכרת משקעי העבר, ואם עדיין פרצה מריבה נסו להעמיד עצמכם במקומו של בן/ בת הזוג.
תאמו עמדות ומנעו אי הבנות. תכנון ותאום לקראת החגים יפתרו הרבה מחלוקות ויסייעו לכם להעביר את החג בצורה נעימה ומהנה. אל תהססו לפנות זמן גם עבורכם, כזוג.
אופטימיות זה שם המשחק. כנסו לחג באווירה חיובית ותצאו ממנו מחוזקים מבחינה אישית וזוגית. לא כל מחלוקת יוצרת מחנות, לעתים מחלוקות חושפות את תמיכתם האמתית של בני הזוג אחד בשני כנגד הסביבה הנטפלת.
סיוע מקצועי. כדי להבטיח את שלום הבית פנו לעו"ד דיני משפחה שיסייע לכם לפתור את סוגיית סכסוכי החג אחת ולתמיד.

Handle with care

פרטי התקשרות

שנתקדם יחד לצעד הבא?

    *שדה חובה

    מפת הגעה